افزايش وزن فعاليتهاي آموزشي در ارتقاي اساتيد | تاثير توليد دارو در ارتقاء
رئيس مرکز امور هيات علمي وزارت بهداشت، جزئيات پيشنهادهاي وزارت بهداشت براي آييننامه ارتقاي اعضاي هيات علمي دانشگاههاي علوم پزشکي را اعلام کرد.
رئيس مرکز امور هيات علمي وزارت بهداشت، جزئيات پيشنهادهاي وزارت بهداشت براي آييننامه ارتقاي اعضاي هيات علمي دانشگاههاي علوم پزشکي را اعلام کرد.
به گزارش مهر، دکتر سيدعلي حسيني در اين باره گفت: آييننامهاي که وزارت بهداشت و وزارت علوم به صورت مشترک پيشنهاد دادهاند، مراحل نهايي خود را در شوراي عالي انقلاب فرهنگي طي ميکند.
وي افزود: همچنين وزارت بهداشت پيشنهادهايي براي ارتقاء اعضاي هيات علمي به صورت اختصاصي ارائه داده است که طي آن براي استادي که جنبههاي برجسته شاگردپروري دارد و فعاليتهاي کاملا برجسته آموزشي دارد، امتياز قابل توجهي در نظر گرفته شده است.
حسيني اظهار داشت: به آن دسته از اعضاي هيئت علمي که که در آموزش باليني، در راندهاي بخشهاي بيمارستاني، در اتاق عمل، در ارتباط با دانشجو و در آموزشهاي سرپايي بسيار برجسته هستند، امتيازهايي تعلق ميگيرد تا ارتقاي آنها تسهيل شود.
وي افزود: با توجه به اينکه حوزههاي آموزش نظري و عملي همواره در تمام آييننامهها وجود داشته است، بخشهايي که از نظر آموزش پزشکي اهميت داشته را در اين آييننامه پيشنهاد کردهايم.
رئيس مرکز امور هيات علمي وزارت بهداشت گفت: حضور استاد در بالين، آموزش و بيمارستان است که آن را به عنوان شروط مهم براي ارتقاي يک استاد پيشبيني کردهايم.
وي يادآور شد: در واقع در آييننامه ارتقاء به لحاظ کميت آموزش و هم به لحاظ کيفيت آموزش در عرصههاي مختلف آموزش علوم پزشکي و بيمارستانهاي آموزشي، امتيازها را مشخصتر کرده و به طور واضح به اين فعاليتها نمره دادهايم.
حسيني خاطرنشان کرد: در اين آييننامه پيشبيني کردهايم تا استادان سرآمد در عرصه آموزش، بتوانند راحتتر ارتقاء پيدا کنند و حتي اگر مقاله چندان بالايي در پژوهش نداشتند به دليل فعاليتهاي آموزشي خود و برجسته بودن بتوانند ارتقاء بگيرند.
رئيس مرکز امور هيات علمي وزارت بهداشت گفت: حتي استاداني که در توليد دارو، توليد تجهيزات پزشکي، کار برجسته پژوهشي داشته باشند يا استاداني که جزء دانشمندان برتر قرار بگيرند با سرعت بيشتري ارتقاء پيدا ميکنند.